Les 6.35 del matí. Surt el primer tren Avant que les Terres de l’Ebre han recuperat quatre anys després, ara, coincidint amb el tall del Corredor Mediterrani. I és que avui s’ha fet notar la cara i la creu del servei ferroviari del sud. L’Avant seria la cara, si no fos que només hi ha dos trajectes diaris, un d’anada i l’altre de tornada, i que els preus són un 40% més car que els mateixos trens que s’oferixen a altres punts de Catalunya. Però la part positiva és que connecta Tortosa i altres municipis ebrencs amb Barcelona amb menys de dos hores. Tot i això, la part que veuran més ebrencs és la dels rodalies. Uns rodalies que augmenten el temps de viatge fins gairebé les 3 hores i mitja. Els usuaris estaven espantats perquè s’esperaven un caos ja el primer dia, però les indicacions dels treballadors de Renfe a les estacions on es fan els transbords han ajudat a ubicar-se. Fent el viatge cap al sud, tot sembla normal fins a Sant Vicenç. Però aquí més d’una desena d’autobusos esperen els viatgers. Viatge per carretera fins a l’Hospitalet i tornada cap a un altre tren. Fins i tot, la majoria de trens han arribat a les seues destinacions puntuals. Puntuals, però continua tractant-se d’una opció poc competitiva respecte els autobusos que tenen gairebé una vintena de freqüències diàries. En els pròxims cinc mesos cada dia serà una prova de foc per al transport ferroviari i més els caps de setmana quan molts ebrencs van i tornen de la capital.