El sector diu adéu a la pandèmia i a la fira de turisme Fitur de Madrid es nota. Les destinacions catalanes busquen promocionar-se després de recuperar els nivells d’ocupació d’abans de l’esclat de la pandèmia. Algunes, com les Terres de l’Ebre, registren fins i tot millors xifres que abans del 2020.
Les marques Terres de l’Ebre i Costa Daurada han tancat el 2022 amb una ocupació del 52 per cent i amb prop de 20 milions de pernoctacions. Unes xifres que serveixen per vendre el bon moment de la destinació als touroperadors que es donen cita a Fitur.
Consolidar-se en el mercat espanyol i atreure l’internacional és el gran repte de les Terres de l’Ebre. I per això els fons Next Generation poden suposar una empenta. A Tortosa, en millorar el Parador de Turisme o en recuperar un tram de les muralles. Però la Via Verda és el projecte més beneficiat, amb ajudes que permetran allargar el traçat fins la Ràpita o Deltebre i millorar els trams de la Terra Alta.
Sota el paraigua de la Diputació de Tarragona, els consells comarcals del Baix Ebre i de la Terra Alta i també els municipis d’Amposta, Ascó, Camarles, l’Ampolla, la Ràpita i Tortosa es promocionen a Fitur Madrid fins aquest diumenge.