Avui és el primer dia del tall a les vies de tren entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders en motiu de les obres del corredor del Mediterrani. En el cas de l’R16, que connecta Barcelona amb Tortosa, les obres obliguen a fer un transbordament per carretera entre estes dos estacions i el trajecte s’allarga fins més enllà de les 3 hores.
Tot i això, avui s’estrena un nou servei: el tren Avant, que connecta les Terres de l’Ebre amb Barcelona en menys de dues hores. La posada en marxa d’aquest servei d’alta velocitat coincideix amb el tall de les vies entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que sí que afecta els rodalies i els regionals. Per als col·lectius ebrencs avui és un dia agredolç per la posada en servei d’este tren, però alhora significa l’inici de cinc mesos d’obres.
Per a les entitats Diàspora Ebrenca i Trens Dignes avui és un dia agredolç. D’una banda, per la recuperació del tren Avant, que connecta Tortosa i Barcelona amb menys de dos hores, però per l’altra han mostrat la seua preocupació per l’afectació de les obres. Sobre la recuperació del servei d’alta velocitat, les entitats han celebrat el seu retorn després de dos anys de reclams, però continuen exigint que es posin en funcionament els abonaments existents a les altres línies on opera el mateix tren. A més, denuncien que l’Avant de les Terres de l’Ebre és un 40% més car que el d’altres territoris. Pel que fa a les obres que avui s’inicien, s’han mostrat preocupats pel servei que es donarà en els pròxims cinc mesos, ja que asseguren que el servei alternatiu per carretera és insuficient.