En els darrers tres anys i mig els membres de la comissió de seguiment de les tasques de neteja de l’embassament de Flix no han rebut cap mena d’informació. Segons que ha assegurat el catedràtic emèrit d’ecologia de la Universitat de Barcelona Narcís Prat, que és membre d’aquesta comissió, només els van convocar per videoconferència durant el confinament per la pandèmia per notificar-los que els treballs es donaven per finalitzats.
Prat ha dit que no han rebut cap mena d’informe ni de paper per poder avaluar el resultat final dels treballs i ha alertat que la pandèmia i el confinament han permès a les administracions dur a terme actuacions qüestionables, com ara la destrucció d’alguns boscos de Ribera
Respecte a les solucion estructurals que necessita el delta de l’Ebre el prestigiós professor ha recordat que ja fa anys que hi ha molts d’estudis on es plantegen les necessitats que es necessiten i que ja va sent hora que es passi de les paraules i dels bons propòsits polítics als fets.
I també ha acusat de manca de transparència la tramitació que s’ha fet per a l’aprovació del transvasament d’aigua de l’Ebre cap a Cantàbria. Unes declaracions, les de Narcís Prat, que avui serviran per encetar el nostre temps de notícies. De la resta de l’actualitat d’aquest divendres, en fem un repàs ara mateix al sumari de titulars
Els impulsors de la iniciativa Maestrazgo-Ports que persegueix promocionar el patrimoni natural i cultural del territori de frontera entre Tarragona, Castelló i Terol, defensen les bondats de la idea mentre que des de la Plataforma Maestrat Viu es mostren totalment en contra. També hi ha diversitat d’opinió entre les administracions
El departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha realitzat un instrucció interna que aplicaran els cossos responsables de la inspecció i control de les activitats cinegètiques, amb l’objectiu homogeneïtzar criteris i que la interpretació de la nova llei de caça sigui sempre la mateixa
La parròquia de Sant Miquel de la Cava, a Deltebre, endega una campanya solidària per recaptar fons per arranjar la façana del temple. Arran del temporal Glòria es va detectar que les humitats de la pluja es filtren a l’interior de l’església.
Una nova campanya d’excavació de la Universitat de Barcelona i l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica al jaciment ibèric i romà del coll del Moro -al terme municipal de Gandesa- ha tret a la llum noves restes. Es tracta d’un dels assentaments ibers més importants al sud de Catalunya.