Ja és oficial. Les eleccions al Parlament de Catalunya seran el dia 14 de febrer. Ho ha confirmat el TSJ, que ha tombat finalment el decret d’ajornament del Govern. Així, d’aquí a dues setmanes, els 5,6 milions d’electors catalans podran acudir a les urnes en una situació extraordinaria, marcada per la pandèmia i amb totes les incerteses que això suposa.
És per això que el Govern assegura que es facilitarà el material necessari als membres de les meses: mascaretes EFE EFE PE DOS, EPIs i test d’antígens. Els ajuntaments també han hagut d’adaptar-se, i alguns col·legis electorals es concentraran en espais més amplis. Hi haurà menys seus, un total de 91, a les Terres de l’Ebre.
Els partits ja han iniciat la campanya electoral amb la tradicional penjada de cartells on s’ha notat ja la incidència de la pandèmia. L’han hagut de fer abans de la mitjanit, abans del termini legal, per respectar el toc de queda.
Les Terres de l’Ebre registren un taxa d’atur del 13,29% en el quart trimestre de l’any 2020. Actualment 11MIL persones es troben sense feina a les quatre comarques. Que els ERTO no es converteixin en ERO és el repte del govern per aquest 2021.
‘Nath’ d’Amposta’ crearà 100 nous llocs de treball a la ciutat. L’empresa s’instal·larà a les naus d’Antaix de manera imminent. La compra d’aquest espai, abandonat des de fa temps, suposarà per l’Ajuntament uns ingressos de 378 MIL euros a l’any.
El canvi climàtic està castigant als productors de mol·luscs del Delta de l’Ebre. L’increment de les temperatures i l’augment del nivell del mar fa avançar la campanya i produeix canvis en les infraestructures de les muscleres.