El llibre i la rosa tornen a sortir al carrer. La Diada de Sant Jordi s’està celebrant arreu dels nostres pobles i comarques malgrat la pandèmia. L’any passat, el confinament domiciliari va impedir que es pogués mantenir aquesta tradició, però enguany, amb una situació sanitària molt més favorable que llavors, la jornada s’està duent a terme amb la normalitat que permet la Covid-19.
Mascaretes, distàncies i gel hidroalcohòlic guanyen protagonisme al costat dels llibres i les flors. S’espera un bon volum de vendes, però ni de bon tros com les del 2019. Els ajuntaments han optat per esponjar les paradetes i distribuir les signatures d’autors però en fer recintes tancats amb control d’aforament. Tot seguit farem un ronda per diversos punts del territori per veure com es respira l’ambient de Sant Jordi.
La pandèmia ha inundat també el món dels llibres i els autors han aprofitat durant l’any per escriure sobre la matèria. Avui, dos recomanacions literàries que tracten precisament, sobre ‘com explicar o com s’ha explicat la pandèmia’ als altres.
Un Sant Jordi que enguany ha coincidit amb la Marató de Sang de Tortosa. Fins a 350 persones acudiran entre avui i demà al Centre Cívic de Ferreries a fer donacions. Tot i que les inscripcions són telemàtiques, encara queden vacants.
Un 12% dels pacients ingressats amb Covid-19 a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa fins al gener passat van morir. És una de les xifres que destaquen d’un l’estudi realtizat pel servei d’epidemiologia de l’hospital que ha permès determinar quins són els factors que provoquen més mortalitat.
Un ginestarol ha datat amb fotografies els nivells màxims del riu Ebre durant les riuades que, dos cops l’any, són protagonistes a casa nostra. Ho ha recopilat en una exposició fotogràfica que es pot visitar al vestíbul del Teatre la Llanterna de Móra d’Ebre fins al 2 de maig.
L’exposició ‘Mar de Lletres’ de la Diputació de Tarragona ha fet parada a Tortosa. Un viatge a través de l’origen de l’alfabet que han elaborat els alumnes de l’Escola d’Art i Disseny i que forma part del seu catàleg d’exposicions. La descobrim a l’espai de la cultura.
Es complica el somni de l’ascens a Superlliga 2 pel Club Voleibol Roquetes. Aquest matí han perdut per 3 sets a 1 contra el Universidad Valladolid en un partit que hem seguit per Canal Terres de l’Ebre. Aquesta tarda també podran veure el segon match contra els amfitrions, l’ Utrera. El resum, a ‘Tot l’Esport’.