El govern de la Generalitat i la Taula de Consens faran un grup de treball conjunt per desencallar les inversions pendents al Delta de l’Ebre. A l’agenda hi ha altres temes pendents, com el nou pla ‘Xarxa Natura 2000’ que ha de servir per protegir-ne els espais més sensibles.
Els tècnics del nou departament d’Acció Climàtica i de la Taula de Consens volen aprofitar la bona sintonia que van tenir durant la redacció de les al·legacions al Pla Delta. De fet, ara esperen conèixer la redacció final del Pla de l’Estat per defensar que es respectin les reclamacions del territori.
L’Assemblea Vaga Feminista de les Terres de l’Ebre portarà als ajuntaments la seva campanya per un avortament quirúrgic lliure al territori. Calculen que dues-centes seixanta-dues dones es van haver de desplaçar fora de les quatre comarques per interrompre el seu embaràs.
Tornen les festes amb bous a les Terres de l’Ebre després que la pandèmia impedís celebrar-les l’any passat. L’Ampolla és el banc de proves del nou format de plaça portàtil al que s’hauran d’adaptar la resta de municipis.
Engeguen una recollida de firmes per reclamar a l’Ajuntament de Tortosa que reguli el llançament de petards fora de la nit de Sant Joan. Es queixen del soroll i el malestar que provoquen en gent gran, xiquets i animals de companyia, però sobretot de les afectacions que causen a persones amb trastorns del desenvolupament.
Arriba la setmana del Mobile World Congress de Barcelona a la Ribera d’Ebre. La primera conferència de la ‘Mobile Week’ ha tractat de com el 5G pot ajudar a millorar l’atenció sanitària. Ho descobrim.
A la cultura, us expliquem com s’ha plantejat la sisena edició del Festival Internacional de Cinema i Paisatge ‘Mon Filmat’. Les projeccions es faran a Tortosa, Amposta i La Ràpita entre l’1 i el 4 de juliol.
Als esports, repassarem les medalles que han aconseguit els esportistes ebrencs durant el cap de setmana, que no són poques. N’hi han hagut en disciplines com l’esgrima, l’atletisme, el rem i el patinatge.
I a l’espai de l’Entrevista, en visita Adam Tomàs, alcalde d’Amposta, per passar comptes dels dos primers anys de mandat.