Ja està publicat al Boletín Oficial del Estado: les centrals nuclears d’Ascó I i Ascó II podran seguir operatives fins a l’any 2030 i 2031 respectivament. El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic ha renovat el seu permís d’explotació gràcies a un informe favorable del Consell de Seguretat Nuclear. L’any 2020 els dos reactors ubicats a la Ribera d’Ebre van arribar a generar el 35% de l’energia total produïda a Catalunya.
Les entitats ecologistes alcen la veu en contra del projecte de construcció d’un moll per a donar sortida marítima a la sal de les Salines de la Trinitat. Que s’alci a la Punta de la Banya és la solució que INFOSA planteja davant la imminent desaparició de la Barra del Trabucador, però des de SEO Birdlife alerten de la seva incompatibilitat amb la protecció de l’entorn.
La Via Verda augmenta en un 25% les visites i, segons el Consell Comarcal del Baix Ebre, unes 2.000 persones de mitjana realitzen el recorregut cada dia. Des de l’ens supramunicipal han avançat que, a finals d’any, s’executaran les obres d’instal·lació de l’enllumenat en el tram entre Tortosa i Roquetes.
Amposta no celebrarà enguany la Fira de Mostres. Des de l’Ajuntament afirmen que no hi ha hagut prou reserves d’expositors, i ho atribueixen a l’impacte de la pandèmia. Pensant ja en la seva 60a edició, des del consistori ho aprofitaran per a iniciar la remodelació del recinte firal.
I a la cultura visitem el Neo Xerta, un festival d’artistes emergents que va reunir a 1.500 persones aquest cap de setmana.