Els Bombers han donat per extingit este dimarts al vespre l’incendi forestal del Baix Ebre, després de nou dies de lluita contra les flames. El foc, que es va iniciar dilluns de la setmana passada, ha cremat un total de 3.321 hectàrees de superfície agrícola i forestal dels termes municipals de Paüls, Aldover, Xerta i Alfara de Carles. L’incendi va tenir una primera fase molt complicada la nit de dilluns, amb vents sostinguts de fins a 90Km/h, que van obligar a confinar 18.000 persones de localitats pròximes i en què les flames van arribar a saltar el riu Ebre. Malauradament, durant les tasques d’extinció, un dels bombers va perdre la vida. Amb el foc ja totalment apagat, comencen ara les tasques de valoració dels danys i de recuperació ambiental de la zona afectada.
