Esquerra Republicana de l’Ebre ha denunciat este dilluns l’exclusió del sector primari —tant la pagesia com la pesca— dels ajuts provinents dels fons de transició nuclear, i ha exigit al Govern una actuació immediata per revertir esta situació. En este sentit han criticat la falta de coordinació entre els departaments d’Empresa i Agricultura, i han assenyalat la reforma de l’òrgan de governança dels fons, impulsada per PSC i Junts, com un dels motius que han deixat el sector sense representació directa. Des d’Esquerra han defensat que l’agricultura, la ramaderia i la pesca són motors econòmics i socials del territori i han advertit que, a dia d’avui, no existeixen línies específiques d’ajut per aquests àmbits, malgrat el seu pes estructural. Han reiterat que el fons nuclear ha de servir per garantir alternatives de futur als territoris afectats pel tancament de les centrals i han ofert la col·laboració del partit per aconseguir que el sector primari sigui inclòs de forma prioritària en les convocatòries imminents.
Esquerra Republicana de l’Ebre reclama la inclusió del sector primari dintre els ajuts dels Fons de Transició Nuclear
1 Min de lectura
