Móra la Nova no anirà en solitari a la candidatura per tindre una gigafactoria d’intel·ligència artificial. El govern espanyol ha anunciat que Madrid també se sumarà, ja que albergarà un node per poder entrar en funcionament l’any 2027. Tot i això, Móra la Nova continuaria sent el centre neuràlgic de la gigafactoria. Així ho va anunciar el ministre de Transformació Digital, Óscar López.
Des del territori es veu positiu, ja que la unió d’un altre territori com és Madrid dona més força a la candidatura.
Les candidatures oficials encara no s’han formalitzat, ja que es preveu l’obertura del procés durant este principi d’any. Des del govern espanyol confien que la candidatura serà forta i que podrà significar la inversió de més de 4.000 milions d’euros.
L’objectiu de la Unió Europea és dotar el continent d’una d’infraestructura estratègica que reforci l’autonomia tecnològica i posicioni la Unió Europea davant del desenvolupament de capacitats d’IA.
