La demarcació de les Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes de Catalunya ha celebrat este dijous l’acte de lliurament dels Premis Micro, una cita anual per distingir aquells qui faciliten l’accés a la informació i, a la vegada, donar un toc d’atenció a les entitats que posen traves a la labor periodística diària.
L’edició d’enguany ha estat marcada pel reconeixement a la tasca operativa i comunicativa en situacions d’emergència. El Micro Obert 2025 ha recaigut en el cos de Bombers de la Generalitat. Els col·legiats han volgut premiar el seu suport constant i la facilitat de col·laboració amb els mitjans de comunicació durant un any especialment complex, on els efectes dels incendis forestals i els episodis de fortes pluges han requerit una comunicació fluida i transparent per a mantindre la ciutadania informada.
En la cara oposada, el Micro Tancat ha sigut per a l’empresa ferroviària Adif. El col·lectiu de periodistes ebrencs ha expressat el seu malestar per les traves administratives i les dificultats logístiques que l’entitat posa a l’hora de desenvolupar la seua labor informativa a l’interior de les instal·lacions i estacions que gestiona, un fet que entorpeix la immediatesa que requerix la crònica periodística actual. L’empresa, tot i acceptar el premi, ha declinat recollir-lo.
El moment més emotiu de la vetllada ha sigut el lliurament del Micro Daurat, que ha reconegut la figura de Ximo Rambla. Amb una trajectòria de més de quaranta anys, Rambla ha esdevingut un referent de la comunicació ebrenca, sempre vinculat als mitjans de proximitat i defensant un periodisme arrelat al territori.
L’acte ha comptat amb la presència institucional de la Generalitat de Catalunya, que ha volgut refermar el seu compromís amb l’ecosistema mediàtic local.
Un cop finalitzada l’entrega de guardons, la presidenta de la demarcació, Anna Ferràs, ha mantingut una conversa amb el director general de Mitjans de Comunicació per a analitzar la situació actual del sector, i en concret a les comarques de l’Ebre.
