La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana ‘indoor’ en una nau abandonada a Ulldecona, en una operació que s’ha saldat amb la intervenció de més de 600 plantes i la detenció d’un home encarregat de la vigilància del recinte. L’arrestat, que residia en una zona habilitada dins de la mateixa nau, està investigat com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.
La investigació s’ha allargat durant diversos mesos i ha sigut dificultada per la ubicació de la nau, situada en un polígon industrial i agrícola en desús als afores de la localitat. Esta zona es caracteritza per una baixa densitat de població i un trànsit escàs de persones i vehicles, un fet que facilitava la discreció de l’activitat il·lícita.
Durant l’entrada i l’escorcoll, que va comptar amb un grup d’assalt de la Unitat d’Intervenció Policial de Barcelona, els agents han localitzat tres sales de cultiu en ple funcionament i perfectament equipades. A les seues instal·lacions, s’han comissat més de 80 quilos de substància estupefaent i un nombrós material tècnic per al manteniment de la plantació, valorat en diversos milers d’euros.
El subministrament d’energia de la nau es trobava connectat de manera il·legal a la xarxa general, i el total defraudat a la companyia elèctrica ascendix a uns 44.000 euros. Des del cos policial s’ha detectat un canvi de tendència en estos cultius, que opten per plantacions més petites i discretes per a reduir les pèrdues en cas de ser descobertes per les forces de seguretat.
