El Govern espanyol es tanca a cedir a l’Ajuntament de Deltebre la finca de Bombita. Ho ha dit la Ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, al Senat. Ribera diu que la fórmula preferida per l’executiu central és la de formar una comissió mixta entre l’Estat i altres institucions que vulguin participar en la gestió.
Les paraules de la ministra han causat indignació a Deltebre. L’alcalde, Lluís Soler, demana respecte per les decisions del plenari i una resposta oficial per part de Madrid. I és que l’Ajuntament vol gestionar directament la finca per desenvolupar-hi activitats turístiques. Actualment aquest espai natural l’aprofiten pescadors, caçadors i també científics.
La CUP demana al nou govern que recuperi el projecte de la nova llei de memòria històrica que l’anterior executiu va deixar al tinter. Asseguren que amb una legislació pròpia es podran retirar símbols franquistes, com el monument de Tortosa, sense l’impediment dels ajuntaments.
Recta final de les obres de la plaça de la Catedral de Tortosa. L’ajuntament ha adjudicat la museïtzació de l’espai Cota 0 que permetrà visitar els vestigis de més de 15 segles d’història. El projecte té un cost de 216 MIL euros.
L’Institut Montsià amplia l’oferta formativa del centre amb un nou curs anomenat ‘Especialització en Ciberseguretat en entorns de Tecnologies de la informació”. Serà l’empresa Pymeràlia qui ensenyarà als alumnes com evitar els atacs informàtics, ara, a l’ordre del dia.
A la contraportada coneixerem una empresa que vol tornar a revitalitzar l’ofici de pastor al municipi de Rasquera. Els explicarem com ho faran.
Als esports, la victòria del Club Futbol Sala Tortosa, que, tot i haver guanyat al Torredembarra, encara no pot respirar tranquil. Feia nou jornades que els tortosins no sumaven els tres punts.
I a l’espai de l’entrevista, Laia Estrada, diputada de la CUP, visita el plató de l’Ebre Notícies per valorar la formació del nou govern en el dia en que Pere Aragonès i els 14 consellers d’Esquerra i Junts han pres possessió del càrrec.