La republicana Mar Lleixà ha estat proclamada nova alcaldessa de Tortosa fruit del pacte de govern entre Movem-PSC i Esquerra i també del pacte d’estabilitat amb la CUP. Lleixà liderarà el consistori tortosí durant l’últim any i mig de mandat després de dos anys i mig amb Jordi Jordan al capdavant. Lleixà ha assegurat que el Govern fugirà de la política del soroll i ha ofert diàleg amb l’oposició.
El pacte de govern de Tortosa s’ha complit, i la republicana Mar Lleixà ja és la nova alcaldessa de la ciutat. Ho serà fins al final del mandat després que Jordi Jordan, de Movem, hagi assumit els primers dos anys i mig com a alcalde. Lleixà ha rebut els vots de l’equip de govern i la majoria absoluta l’ha facilitat la CUP, ja que es manté el pacte d’estabilitat signat a principis de mandat. La nova alcaldessa ha assumit el càrrec amb la missió de rebaixar la tensió política al consistori i la de continuar projectes estratègics per a Tortosa com la construcció de nou habitatge, el desenvolupament del pla de barris o l’obertura de la ciutat al riu.
La CUP, que dona suport des de l’oposició, ha assumit que hi ha un desànim, cansament i desconfiança amb el Govern, però ha destacat els canvis que han permés el govern d’esquerres.
L’oposició més dura la lidera Junts per Tortosa qui ha recriminat a la nova alcaldessa que Esquerra va ser el partit que més vots i més regidors va perdre en les darreres eleccions.
Mar Lleixà ha anunciat durant el seu primer discurs com a alcaldessa la creació d’una nova regidora de Llengua Catalana i ha refermat el compromís amb la memòria democràtica assegurant que continuarà fent força per enderrocar el monument franquista d’enmig del riu. A més, també ha explicat que iniciarà una ronda de contactes amb els municipis veïns per teixir aliances. Mar Lleixà és la primera alcaldessa d’Esquerra Republicana des del restabliment de la democràcia i 87 anys després de l’afusellament de l’últim alcalde republicà, Josep Rodríguez.
