La tradicional manifestació del Primer de Maig ha tornat a recórrer els carrers de Tortosa, convertint la capital del Baix Ebre en l’epicentre de la reivindicació laboral a les Terres de l’Ebre. Convocats pels principals sindicats, centenars de treballadors han sortit al carrer per a exigir solucions davant la pèrdua de poder adquisitiu i el deteriorament progressiu de les condicions de treball que patix el territori. La jornada d’enguany ha posat un èmfasi especial en la tríada de treball, salaris i habitatge, pilars que les organitzacions consideren fonamentals per a mantindre la dignitat de la classe obrera.
Durant el recorregut, s’ha posat de manifest la preocupació per la precarització del mercat laboral, marcada per l’abús de la contractació temporal i parcial. Segons han exposat els líders sindicals, esta situació aboca a moltes famílies ebrenques a viure en una situació de vulnerabilitat constant, on arribar a final de mes s’ha convertit en un repte diari.
Moisès Fabra, secretari general d’UGT Terres de l’Ebre: «Som una classe treballadora que està en lluita diària i constant perquè les necessitats cada vegada són més fortes. La gent no arriba a final de mes, fa molts anys que ho estem dient, però és que a sobre tenim més factors en contra. Tenim l’extrema dreta i el sistema feixista que s’està muntant al nostre territori també. A més, tenim partits polítics que voten en contra dels beneficis de la classe treballadora. Per tant, hem de sortir al carrer».
David Queralt, coordinador d’USOC Terres de l’Ebre: «Portem uns anys de deteriorament de les condicions laborals. Cada cop veiem que estes condicions són pitjors; els treballadors estem treballant en una situació més precària. S’està abusant de la contractació temporal, la contractació parcial i els fixos discontinus. Per a naltros, això no és progrés ni és una qualitat de treball digna. Per tant, crec que enguany el que estem reclamant és que s’humanitze el treball. Això significa que hem de dotar la faena d’aquelles qualitats humanes que fan que la persona prioritze per damunt de la productivitat i dels beneficis econòmics de les empreses».
A més de les qüestions purament salarials, la protesta ha servit per a reclamar l’accés a un habitatge digne i per a lamentar que el Congrés hage tombat el drecret del govern espanyol que permetia la pròrroga de lloguers .
Tomàs Castillo, representant de CCOO Terres de l’Ebre: «La societat tenim la mala costum de viure en cases o habitatges, i cada vegada ens ho estan posant més difícil. Tot això és preocupant perquè l’oposició ha perdut la vergonya; actuen ja descaradament en contra de la classe treballadora».
La mobilització ha conclòs amb la lectura dels manifests, on s’ha instat les administracions i la patronal a prendre mesures urgents per a revertir la pèrdua de drets i garantir un futur digne per als hòmens i dones de les Terres de l’Ebre.