Després de conèixer-se la confirmació oficial que la mort d’una dona de 60 anys a Tortosa, ocorreguda el passat 17 de març, correspon a un nou cas de feminicidi, l’Ajuntament de Tortosa i el Departament d’Igualtat i Feminisme han fet un minut de silenci este dimecres al matí davant les portes del consistori. L’acte ha reunit representants institucionals, personal de la Generalitat i ciutadania per expressar el rebuig unànime a la violència masclista i mostrar suport a la família de la víctima.
Mar Lleixà, alcaldessa de Tortosa: «Els feminicidis són, evidentment, el màxim exponent de la violència contra les dones. Per tant, volem expressar el nostre condol a la família i refermar que continuarem treballant com a ciutat per evitar tot tipus de discriminacions. A Tortosa estem immersos en este projecte de la ‘Tortosa lliure de discriminacions’, on la nostra prioritat absoluta és evitar qualsevol tipus de violència masclista.«
Yolanda Ferrer, secretària de Feminismes de la Generalitat: «Erradicar les violències masclistes és un repte de país i, per tant, fem una crida a sumar esforços entre tots els àmbits de la societat, perquè és una responsabilitat compartida. Només d’esta manera serà l’única via que realment podrem garantir que les dones tinguen el dret a vides lliures de violència.«
El minut de silenci a Tortosa ha servit per escenificar el dol institucional i social, així com per reiterar el compromís de les administracions en la lluita contra la violència masclista.