Tortosa retrà un doble homenatge a Federico Mayor Zaragoza, figura clau en la defensa de la cultura de la pau i els drets humans. Serà els dies 15 i 17 de maig, en dos actes organitzats per institucions locals, educatives i culturals, que posaran en valor el seu llegat intel·lectual, científic i humanista, especialment lligat a la ciutat i al territori.
La ciutat de Tortosa commemorarà aquest mes de maig la figura de Federico Mayor Zaragoza amb dos actes d’homenatge. El primer tindrà lloc el 15 de maig, a les 19.00 h, a la Cambra de Comerç, organitzat conjuntament amb l’Ajuntament, el Campus Terres de l’Ebre de la URV i l’Associació Amics i Amigues de la UNESCO. L’acte inclourà dues conferències sobre la pau i la comunicació, una actuació musical basada en poesia i diverses intervencions institucionals.
Mayor Zaragoza, exdirector general de la UNESCO i impulsor de la Fundació Cultura de Pau, va mantenir un fort vincle amb Tortosa, on va afavorir l’arribada dels estudis universitaris. Va promoure la declaració de les Terres de l’Ebre com a Reserva de la Biosfera i també va manifestar el seu suport a la candidatura que lidera Tortosa per esdevenir Patrimoni Mundial pels seus recintes emmurallats i fortificacions.
El segon acte se celebrarà el 17 de maig a l’Institut Dertosa amb el lliurament dels Premis Mayor Zaragoza, que enguany arriben a la divuitena edició amb rècord de participació: 76 treballs de joves d’arreu de l’Estat. Els premis, d’enguany s’han centrat en com fomentar la pau en l’entorn proper. L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha anunciat també que proposarà dedicar un espai públic de la ciutat a la memòria de Mayor Zaragoza, “el tortosí més universal dels últims temps”.
