El Govern aixecarà el confinament comarcal a partir del pròxim dilluns dia 15 de març. La millora de la situació sanitària permetrà que ens puguem tornar a desplaçar fora de la nostra comarca per qualsevol motiu. Això sí, només es permetrà fer-ho a les bombolles de convivència.
Una mesura molt ben rebuda pel territori a les portes de la Setmana Santa. Primer, pels alcaldes, que havien demanat ampliar el confinament a la regió sanitària, i segon, pel sector de l’hostaleria, que espera com aigua de maig l’arribada de turistes.
El Ple de Deltebre aprova reclamar a l’Estat la cessió de la Finca de Bombita. L’objectiu del consistori és aprofitar la masia i tota la parcel·la per a finalitats turístiques. L’oposició, que hi dóna suport, ha lamentat que el govern de Lluís Soler no hagi consensuat amb ells la proposta.
La plataforma ‘Terra Alta Viva’ convoca un acte de protesta per aquest diumenge 14 de març en contra de la construcció de quinze nous aerogeneradors a la comarca. Denuncien que s’estan aixecant a tocar d’espais de la Batalla de l’Ebre i consideren el decret d’energies renovables una autèntica barra lliure per a les elèctriques.
La pescadora rapitenca Maribel Cera repeteix al capdavant de l’Associació Catalana de Dones de la Mar. L’entitat seguirà treballant per donar visibilitat a la feina de la dona en el món de la pesca i l’aqüicultura. Ara, amb una exposició al Museu de la Mar de l’Ebre.
Avui, a l’espai de cultura escoltarem el nou disc de la badalonina Maria Arnal i el flixanco Marcel Bagés: ‘Clamor’.