Esquerra Republicana considera que la victòria electoral del passat diumenge consolida encara més el seu projecte polític a les Terres de l’Ebre. El del 14 de febrer ha estat el novè triomf electoral consecutiu dels republicans a l’Ebre, i el més folgat a tot Catalunya, amb un 30% dels vots i a 10 punts de diferència amb Junts.
Des d’Esquerra a l’Ebre han fet balanç aquest dimarts i han anunciat que ara és moment de donar compliment a les propostes que han fet durant la campanya, com impulsar la vegueria, ampliar l’Hospital de Tortosa o retirar el monument franquista de la Batalla de l’Ebre.
Només una de cada cinc rodes de premsa durant la campanya electoral a l’Ebre han donat opció a seguir-la telemàticament. Malgrat les recomanacions del Col·legi de Periodistes per seguir les normes sanitàries, els partits han fet anar amunt i avall als periodistes mentre al vespre els mítings sí eren telemàtics.
L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, fa balanç dels tres anys de govern a la ciutat en minoria. Roigé lamenta no li hagi donat suport en cap moment i anuncia que al juny s’acabaran les obres de la plaça de la catedral.
El portaveu d’Esquerra Més Deltebre, Joan Alginet, denuncia la destrucció d’un dels llaguts del municipi i proposa la creació d’una Comissió de Patrimoni per conservar els elements històrics de la població.
Lluís Llach fa duet amb Montse Castellà en el nou tema de la cantautora tortosina, “Vull”, que s’inclourà en el disc que té previst llançar a l’abril. Llach no entrava en un estudi de gravació des del 2007, quan va deixar la música.