Seixanta set anys després de la seva darrera observació a Catalunya, s’ha retrobat al Parc Natural dels Ports l’orquídia Orchis cazorlensis, fruit de cinc anys de prospeccions. És una espècie endèmica de la meitat oriental de la península Ibèrica i Mallorca que a Catalunya està inclosa al Catàleg de flora amenaçada i “en perill d’extinció”. Els únics registres certs de la seva detecció al nostre territori foren realitzats per dos botànics el 1915 i el 1953, ambdós al massís dels Ports.
Això justament ens dona idea de la raresa d’aquesta planta els ambientòlegs Marc Aixarch i Bruno Durán, en el marc d’uns treballs de prospecció de flora amenaçada del Parc, van localitzar l’espècie al sector sud-oest, al terme municipal de la Sénia. L’hàbitat on es localitza la planta es correspon a una pineda mixta de pi rojal i per sobre els 1.080 metres d’altitud.
Amb la troballa d’aquesta orquídia amenaçada culminen cinc anys de prospeccions per millorar el coneixement sobre la flora amenaçada present dins l’àmbit d’aquest espai natural.
Avui diversos temes mediambientals ocuparan bona part del nostre temps de notícies. Però també hi ha altres qüestions destacades de les que ara mateix ja fem un primer tast en format de titualrs
Les abundants pluges d’enguany afavoreixen la presència del fong del mildiu a les vinyes de la Terra Alta.La seva presència pot provocar greus danys en la producció de les vinyes si no es controla de manera eficient.
La companyia Endesa ha iniciat un any més la campanya periòdica de neteja i protecció dels boscos de les nostres Terres. Una iniciativa en que s’utilitzen les tecnologies més avançades combinades amb la tales i esporgues selectives
La Junta de Govern Local autoritza la llicència d’obres a Florette per a la construcció de la planta d’envasat a Tortosa. Està previst que l’actuació comence al llarg de les pròximes setmanes i que finalitze a la primavera vinent, amb la creació de 200 llocs de treball directes
Movem Tortosa vol que l’oposició pugui exercir un control efectiu de les grans obres que executa el govern Municipal de la ciutat per que no es repeteixin casos com els de la plaça de l’Ajuntament. En aquest sentit Movem presentarà una moció al proper ple