El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre COPATE, ha estat víctima d’una sofisticada estafa que puja a un total de 400.000 euros. El mètode utilitzat fou el de suplantació d’una de les empreses proveidores de l’Organisme. Pel que sembla s’haurien pogut recuperar uns 200.000 euros del total.
Però atenció que no hauria estat l’únic cas, ja que també l’ajuntament d’Amposta hauria patit les conseqüències de l’estafa ja que 43.000 euros que havien d’anar a l’empresa que se’n encarrega de la bugaderia industrial de l’Hospital comarcal també van ser desviats.
Pel moment s’estan investigant els fets i cal veure si també estan relacionats amb l’estafa similar que ja va patir fa uns mesos l’ajuntament d’Horta de Sant Joan
Una notícia que avui ens serveix per encetar el temps de la informació a Canal Terres de l’Ebre. Una jornada que també presenta altres arguments destacats i que ara mateix ja els avancem en titulars
ATENCIÓ PRIMÀRIA
L’assistència als Centres de Primària de les nostres terres anirà tornant a la normalitat de manera progressiva al llarg de les properes setmanes. Per altra banda el Departament de Salut demanarà al Govern espanyol que les terres de l’Ebre puguin passar a la fase 3 el proper dilluns
COLES TORTOSA
Amb el dilluns com a festa local per la Pasqua Granada, municipis com Tortosa han obert escoles i instituts un dia més tard que als altres de la fase 2. El retorn és voluntari, donant preferència a l’alumnat de final d’etapa: sisè de primària, quart d’ESO i segon de batxillerat per la preparació de la selectivitat. Així i tot, es contemplen tutories individuals o en grup en qualsevol nivell.
SUSPESES FESTES
La Ràpita i Santa Bàrbara se sumen al llistat de poblacions que han hagut de suspendre les festes majors d’enguany com a conseqüència de la pandèmia sanitària. En tots dos casos s’havien de celebrar pels volts de la tercera setmana de juliol. Els ajuntaments ja estan pensant en activitats alternatives per revitalitzar la temporada estival
El banc d’aliments de Tortosa fa una crida per a que tothom participi més que mai en la campanya de donació que s’està fent a la ciutat. El fet de no poder participar els 700 voluntaris dificulta l’edició d’enguany.
ORQUESTRES
El gremi d’orquestres de Festes Majors de Catalunya veu amb molta preocupació l’afectació econòmica que tindrà el sector perquè, a més consideren insuficients els ajuts que té previst destinar el departament de Cultura.