Fa un any es confirmaven els primers sis casos positius de coronavirus a les Terres de l’Ebre. Sis persones, cinc membres d’una família i una cirurgiana van ser els primers d’una llista que ja està a prop dels 10.000. I fins a dia d’avui 171 persones han perdut la vida per la COVID19 al territori.
La pandèmia, però, no ha acabat. La factura de la crisi sanitària està tenint uns efectes colpidors per l’economia i la societat que encara no se sap quan aixecaran cap. Ara, tot el món mira com avança la vacunació per saber quan podrem veure la llum al final del túnel.
El pes d’aquesta crisi està al damunt de les espatlles del personal sanitàri. Ara fa un any que estan lluitant contra corrent per paliar els efectes de la malaltia de la COVID19. Avui podrem conèixer el seu testimoni de la mà de diferents professionals de l’Atenció primària i de l’hospital de Tortosa.
Arranca la tretzena legislatura del Parlament de Catalunya. La Covid19 ha marcat la sessió on s’ha escollit a la diputada de Junts per Catalunya, Laura Borràs com a nova presidenta del Parlament. En aquesta nova legislatura hi hauran 5 diputats ebrencs de quatre partits polítics diferents.
Deltebre restaurarà la coetera de Rafael de Miro i la resituarà al Parc Fluvial del Delta. La coetera s’estava deteriorant i amb aquest treballs el consistori la vol posar en valor com a element històric del municipi.
I a cultura coneixerem com la poesia ha estat l’arma per combatre el confinament. És el cas de la Maria Arrabal qui ha escrit 120 poemes a residència de Gent Gran de Móra on fa un any que no pot sortir.