Els Mossos d’Esquadra identifiquen que el cos sense vida trobat ahir al riu Ebre és el del jove de 15 anys desaparegut a Miravet. El cadàver va ser rescatat als volts de les cinc de la tarda i després de quatre hores de cerca. Els Mossos procediran ara a la investigació dels fets, que es basarà, sobretot, amb interrogatoris als qui l’acompanyaven en el moment de la seva desaparició.
Era alumne d’un institut de Sabadell que pernoctava a la Ribera d’Ebre durant una sortida extraescolar. En una activitat en caiac, el menor va aprofitar per banyar-se, i ràpidament se li va perdre la pista. El cos el van trobar a escassos metres d’on va ser vist per última vegada. L’Ajuntament de Miravet i el de Sabadell han decretat tres dies dol oficial.
Dia de vaga pel sector pesquer de Catalunya contra la nova normativa europea que els farà reduir un 40% les captures en només cinc anys. A la Ràpita, 200 pescadors s’han manifestat pel moll. Denuncien que la mesura serà la mort per moltes embarcacions d’arrossegament.
L’alcalde de l’Ametlla de Mar, el republicà Jordi Gaseni, és el nou president de l’Associació de Municipis per la Independència. Ha estat escollit avui pels pròxims dos anys, agafant el relleu de l’alcalde de Junts del Port de la Selva.
El PSC portarà la construcció del nou hospital de Tortosa al Parlament en forma de proposta de resolució. Denuncien que el projecte actual de l’ampliació només respon a qüestions polítiques. Ara, iniciaran converses amb la CUP per poder aprovar la moció al Parlament.
Arrenca la recollida de primavera del Banc dels Aliments, que enguany se celebra entre avui divendres i demà dissabte. Dos dies on els qui ho vulguin podran fer els seus donatius als supermercats o bé al Mercat de Tortosa. Els productes més demandats són llegums cuits, brics de caldo o alimentació infantil, entre d’altres.
A la cultura, calentarem motors pel festival ‘Lo Riu Sona’ d’Amposta, que començarà aquesta nit i s’allargarà fins demà ben entrada la matinada. A la capital del Montsià ja ho ténen tot a punt per acollir aquest concert multitudinari, que és, el primer que se celebra a l’Ebre després de la pandèmia.