El jutjat contenciós de Tarragona ha paralitzat cautelarment les obres de retirada del monument franquista de Tortosa. La resolució ordena al departament de Justícia i a l’ajuntament a aturar les obres fins que no es resolgui el recurs presentat pel Corembe. La consellera Lurdes Ciuró confia en que la situació es desencalli abans del 18 de juliol.
Des d’aquest dijous entrar a la platja del Trabucador ja és de pagament. La mesura entra en vigor aquest estiu però serà una prova pilot. L’objectiu és regular i limitar la gran afluència de visitants que registra aquest espai natural. En el primer dia, molts dels turistes desconeixen la mesura però la valoren positivament, ja que implicarà una millor conservació de la platja.
Un jove de Móra d’Ebre i militant de l’esquerra independentista ha declarat davant del jutge a Gandesa per un suposat delicte d’ultratge a la bandera espanyola. En un atestat, els Mossos d’Esquadra relacionen a Maurici Sabater amb el robatori d’una bandera a l’Ajuntament de Batea, a la Terra Alta, el passat 12 d’octubre.
El retorn dels actes taurins a les Terres de l’Ebre després d’un any d’interrupció torna a fer evident les diverses opinions al respecte. Els taurins celebren que les restriccions sanitàries permetin fer algunes modalitats mentre que els animalistes creuen que els ajuntaments ha perdut una oportunitat per reduir el finançament dels actes amb bous.
Los Sirgadors estenen nova cançó. ‘Amor en pandèmia’ és el sisè single que, en un futur, formarà part del nou disc dels de Mario Pons. El nou tema fa un paral·lelisme entre el desgel d’una relació amorosa i la crisi sanitària, especialment en l’època del confinament.
La futbolista ebrenca Emma Martín està a punt de fer realitat el seu somni i convertir-se en jugadora professional. La migcampista de Roquetes ha pujat esta temporada a Primera Iberdrola amb l’Alavés Gloriosas i ara es preveu que renovi el seu contracte amb el conjunt vitorià.