Amb els camps d’arròs ja començant a inundar-se, els arrossaires del Delta de l’Ebre afronten una nova campanya amb perspectives favorables pel que fa a l’aigua, però amb la mirada posada en dues amenaces persistents: el caragol poma i les males herbes. Contra el caragol poma, la principal acció continua sent l’aplicació de saponina durant la tardor, un producte d’origen vegetal que actua sobre els exemplars adults després de la sega.
La proliferació de males herbes com el mill ha esdevingut un problema creixent per la manca de productes fitosanitaris autoritzats. Molts d’aquests han estat retirats del mercat europeu i no han estat substituïts per alternatives igual d’eficaces. Això ha portat el sector a recórrer a traure les herbes de forma manual, una pràctica costosa i poc viable.
Amb els camps ja en procés d’inundació, la campanya arrenca amb la garantia d’aigua durant tot el procés, tot i això, caldrà estar pendents de la meteorologia durant el cultiu.
