A Aldover, Bombers de la Generalitat s’han reunit amb el veïnat per explicar com es va gestionar l’incendi de Paüls que ara fa un mes va cremar més de 3.300 hectàrees de massa forestal al terme i municipis veïns.
L’objectiu de la trobada és doble: fer pedagogia sobre com actuar en cas d’emergència i valorar l’actuació feta amb una mirada crítica i constructiva.
Tot i que l’incendi es va donar per extingit fa setmanes, encara hi ha punts calents i fumaroles dins del perímetre afectat, però sense risc de propagació.
La setmana passada també es va fer una trobada emocional amb els veïns i veïnes d’Aldover per compartir sensacions i ajudar a gestionar l’impacte psicològic de l’incendi.
Els cinc municipis afectats estan treballant conjuntament per reclamar ajudes a les administracions.
Als pobles afectats, un mes després de l’incendi, la reconstrucció és més que física. És emocional, comunitària i amb la mirada posada en un futur resilient.
