Els sindicats criden a mobilitzar-se per l’1 de maig
Les organitzacions UGT, CCOO i USOC denuncien la precarietat de la faena a les Terres de l'Ebre i la mort de nou treballadors l'any passat a la província.
Els sindicats UGT, CCOO i USOC de les Terres de l’Ebre han unit forces un any més per a convocar la ciutadania a la manifestació del Primer de Maig, el Dia Internacional dels Treballadors. La mobilització, que tindrà lloc este divendres a la ciutat de Tortosa, busca posar de manifest el malestar social davant la pèrdua constant de poder adquisitiu que patix la classe treballadora ebrenca. Les organitzacions sindicals alerten que, malgrat el creixement de l’activitat econòmica, els salaris s’han estancat mentre que el cost dels productes bàsics i l’habitatge continua a l’alça.
Tomàs Castillo, CC.OO Terres de l’Ebre: «Cada mes treballem igual, però arribem pitjor a final de mes. Això té una conseqüència molt clara: treballar no pot siga sinònim de ser pobre. Parlem també de faena. Si volem faena, sí, però faena digna, estable i amb drets, perquè la precarietat no pot siga el model. Un model que s’està instaurant a les Terres de l’Ebre a uns passos agigantats; estan venint empreses de fora simplement perquè aquí els salaris són molt més baixos.«
L’augment de la precarietat laboral és un altre dels eixos centrals de la protesta d’enguany. Segons els representants dels treballadors, el territori està patint una proliferació de contractes temporals i parcials que no permeten tindre un projecte de vida estable.
David Queralt, USOC Terres de l’Ebre: «Hem de continuar lluitant, hem de continuar sortint al carrer i hem de continuar reivindicant millores laborals, sobretot en els salaris. Ara mateix estem en una època amb conflictes internacionals, conflictes bèl·lics, i no toca que una altra vegada paguem els treballadors i la classe treballadora les conseqüències d’estes crisis.«
A banda de les qüestions econòmiques, la seguretat en el treball ocupa un lloc prioritari en el llistat de greuges.
Moisés Fabra, UGT Terres de l’Ebre: «No n’hi ha prou en reclamar salaris, en reclamar habitatge o en reclamar democràcia. El primer que s’ha de reclamar per a tindre tota la resta és el dret a la vida. Per això, tant la part social com la part patronal hem de fer molt en la lluita constant del dia a dia per a que això siga positiu i que no hi hagen més accidents al nostre territori.«
La jornada reivindicativa començarà a les 12 del migdia a la plaça del Carrilet de Tortosa. Des d’allí s’iniciarà una marxa que recorrerà els carrers principals de la capital del Baix Ebre.