L’EMD de Bítem ha denunciat públicament un acte vandàlic que ha afectat la celebració de la revetlla de Sant Joan al municipi. Durant la passada nit, una o diverses persones han provocat un incendi que ha cremat per complet totes les fustes que es trobaven preparades per a la tradicional foguera de Sant Joan. Des de la institució han expressat una profunda indignació i impotència davant d’este succés que atempta contra una de les festes més participatives i estimades del calendari local.
Davant d’esta situació, l’entitat municipal ha fet una crida urgent a la col·laboració ciutadana. Es demana que qualsevol persona que haja detectat algun moviment sospitós o aporte qualsevol classe d’informació sobre els fets es pose en contacte de manera immediata amb l’EMD o amb les autoritats competents per a poder aclarir els fets.
Així mateix, amb la clara voluntat de no permetre que este acte incívic prive el poble de la seua festa, s’ha demanat la solidaritat dels veïns perquè, durant les pròximes hores, aporten fusta i material adequat. L’objectiu de la població és aconseguir reconstruir la foguera a temps per a la revetlla, mantenir viva la tradició i demostrar que la unió de tot el poble de Bítem pot superar les accions d’uns pocs.
