El nou model de pesca recreativa, aplicat per primer cop l’any passat a Girona i ampliat enguany a Tarragona i Barcelona, té com a objectiu garantir una explotació racional i la conservació de les espècies marines. Es tracta del primer pla de gestió de la pesca recreativa a Catalunya i s’aplica a la pesca des d’embarcació, des de la costa amb canya i submarina.
La normativa respon a l’impacte significatiu d’aquesta activitat, amb més de 53.000 practicants, 600.000 sortides anuals, un impacte econòmic de 65 milions d’euros i 1.000 tones de captures. La Resolució regula la pesca marítima recreativa a les aigües interiors de les zones centre i sud del litoral català, des del port de Blanes fins a les cases d’Alcanar.
Entrarà en vigor l’1 de setembre i tindrà una vigència de dos anys. Les propostes restaran en exposició pública fins a l’11 d’agost. Aquestes mesures es consideren essencials per assegurar la sostenibilitat del medi marí. La Generalitat preveu actualitzar pròximament el Decret regulador per adaptar-se a les noves dades.
