El Tortosa-Ebre es troba en una situació crítica i està a tocar de certificar el seu descens a la Segona Catalana. La desfeta del passat cap de setmana a l’estadi municipal Josep Otero davant del líder de la categoria, el Martorell, ha deixat l’equip tortosí en una posició molt vulnerable. El conjunt local no va poder frenar el potencial ofensiu del primer classificat en un duel decisiu per a les seues aspiracions de salvació. El conjunt roig-i-blanc, que necessitava sumar per mantindre viva l’esperança, va acabar cedint per un clar 0 a 3.
La resistència tortosina va durar fins a la mitja part, però els tres gols del Martorell van arribar durant la segona meitat. En un intent heroic per buscar el gol de la victòria, els hòmens de Jordi Fabregat es van bolcar a l’atac, un fet que va generar espais a la rereguarda que el líder no va desaprofitar per a sentenciar el matx. Esta derrota deixa el Tortosa-Ebre com a cuer del grup amb només 24 punts, i necessitaria guanyar els 6 punts que queden i esperar una carambola de resultats gairebé impossible per a evitar el descens.
L’altra cara de la moneda esta jornada l’ha protagonitzat la UE Rapitenca. El conjunt de la Ràpita va aconseguir una victòria èpica al camp del Cubelles que li servix per a certificar la permanència matemàtica a la Primera Catalana. Els rapitencs van saber patir després d’un inici molt advers on perdien per 2 a 0. No obstant això, una reacció espectacular en els últims 15 minuts de joc va permetre capgirar el marcador fins al 2 a 3 final, per quedar-se en vuitena posició amb 37 punts.
Per la seua part, el FC Ascó va aconseguir esgarrapar un punt en la seua visita al camp del Sant Cugat. Amb la salvació ja assegurada des de fa algunes setmanes, els de la Ribera d’Ebre van empatar a 1 gràcies a un gol en el darrer sospir del partit. Amb este resultat, l’Ascó es manté en la cinquena posició de la taula amb 39 punts, consolidant una temporada notable a la categoria.
