El problema a Les Olles s’agreuja més cada estiu. L’Ajuntament d’Horta de Sant Joan ha denunciat la massificació i el deteriorament d’este espai natural situat al riu Canaletes, una situació alimentada per l’allau d’informació i imatges que circulen per internet i que converteixen estes piscines naturals en un destí turístic massificat.
En dies de cada dia, la massificació no és tan notable, però en dies punta ha arribat a concentrar més de 300 persones i 70 vehicles sense regulació ni infraestructures adequades. Això ha generat problemes de seguretat, impactes ambientals i comportaments incívics com gossos deslligats, acampades no autoritzades o residus al riu.
L’Ajuntament demana suport urgent a institucions i cossos de seguretat per regular l’espai i preservar-lo, així com responsabilitat ciutadana per protegir-lo.
