El grup de Junts al Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre demana allargar la vida útil de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs. El grup ha presentat una moció que es debatrà al proper ple del Consell Comarcal, previst per al 27 de gener, i en la que es busca el consens de la comarca per modificar el calendari de tancament de les nuclears que preveu el tancament d’Ascó l’any 2030; Ascó II el 2032 i Vandellós II al 2035. Des de Junts consideren que cal allargar la vida útil de les nuclears mentre s’avança en el desplegament de les energies renovables que ara mateix només representa un 19% de la generació elèctrica a Catalunya.La Moció ha estat consensuada amb les alcaldies d’Ascó I Vandellòs i primerament, els grups parlamentaris del PSC-PSOE, ERC i JUNTS al Congrés dels Diputats a cercar la fórmula que permeti la pròrroga de les nuclears, i, en segon llo,c insta a les empreses propietàries de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs a presentar la petició formal d’allargament de la seva vida operativa.
