La Regió sanitària de les Terres de l’Ebre ha entrat avui en la fase 3 de la desescalada fet que, entre altres coses ens permet desplaçar-nos a la veina Regió Sanitaria del Camp de Tarragona i vice-versa. També a partir d’avui hi ha novetats en les residències de gent gran que podran rebre la visita de 3 familiars per intern i en els aforaments permesos a bars i restaurants, comerços i quipaments esportius i culturals
I tot això arriba mentre el Departament de Salut continua treballant en altres aspectes com ara els reforços d’estiu, sobretot als municipis de costa, es fan tests de seroprevalença als professionals sanitaris o es retorna l’activitat que hi havia als hospitals de la regió abans de la pandèmia. La directora dels Serveis Territorials de Salut Mar Lleixà ha tornat a demanar a la ciutadania que abans d’anar als Centres d’Assistència i Consultoris locals que es posin en contacte per telèfon o pels canals telemàtics que hi ha habilitats
Respecte a les peticions d’ampliar els horaris assistencials que han fet alguns ajuntament com ara el de La Sénia o el d’Arnes i Prat de Comte, Lleixà ha dit que pel moment no pot atendre aquestes peticions ja que encara no es pot garantir la seguretat de tothom
Parlant-los de les principals novetats que comporta aquesta fase 3 de la desescalada i de la nova compareixença que avui ha fet la Directora dels Serveis Territorials de Salut, Mar Lleixà, encetarem el temps de la informació a L’Ebre notícies d’aquest dilluns. Un informatiu en el que també volem explicar-los altres temes que ara mateix ja els avancem en format de titulars.
Abans del mes de setembre es crearà al Congrés de Diputats la comissió d’investigació sobre el projecte Castor. Des del grup de Compromís han reclamat al govern espanyol que acceleri la presa de mesures per iniciar el desmantellament de les instal·lacions gasístiques del Castor.
Nova onada solidària. Tot i l’absència de voluntaris per les mesures de seguretat imposades per la covid-19, la nova campanya de recollida d’aliments a Tortosa ha aconseguit vora 13.000 quilos d’aliments. Seran de gran ajuda per afrontar les necessitats socials que se’n deriven de la crisi.
La Ràpita obre els seus equipaments esportius seguint els protocols marcats per les autoritats sanitaries. És el cas de la piscina municipal, en que alguns usuaris habituals portaven temps reclamant poder tornar a les instal·lacions.
El castell de la Suda i les muralles, la Festa del Renaixement, la catedral, el riu Ebre i la navegabilitat, els Reials Col·legis, la Banda Municipal de Música i l’edifici modernista de l’Antic Escorxador són els 7 Tresors del patrimoni cultural de Tortosa que ha elegit la ciutadania tortosina en la campanya promoguda per l’organització de la Capital de la Cultura Catalana.