Molt Bon dia. Benvinguts a l’Ebre al Dia. És dilluns, 11 de gener. La borrasca Filomena ja ha abandonat la península ibèrica deixant al seu darrer una nevada històrica a tot l’Estat, en especial a la capital Madrid. De seguida repassem les principals incidències amb el responsable de Protecció Civil a les Terres de l’Ebre, anirem al Trabucador en directe per veure els efectes del temporal i després tractarem de fer balanç de la nevada amb els alcaldes d’Horta de Sant Joan i la Palma d’Ebre. Comencem.
La borrasca Filomena deixa unes nevades històriques a les Terres de l’Ebre i torna a colpejar la colpejar el delta de l’Ebre. Les comarques de la Terra Alta i la Ribera d’Ebre han registrat acumulats de més de 50 centímetres de neu. Mig metre. A poblacions com Arnes, Caseres i la Palma d’Ebre han estat quasi tot el diumenge sense llum i a moltes carreteres no es podia circular i este matí s’ha suspès el transport escolar de cinc línies a la Ribera d’Ebre i de tota la Terra la Alta. Això passava a l’interior, però a la costa, el temporal ha provocat onades de fins a 5 metres i trencant, novament, la barra del Trabucador i ha fet entrar l’aigua de mar a l’illa de Buda.