El coronavirus no ha frenat la lluita feminista a les Terres de l’Ebre per aquest 8 de març. Molts actes s’han adaptat al format telemàtic, però les activitats s’han mantingut generalment arreu del territori. Destaquem manifestacions estàtiques, passejades per la igualtat i també actes institucionals que han volgut recordar que ‘Dona, s’ho és cada dia’.
A Tortosa, l’acte institucional s’ha adaptat a un format híbrid, i Canal Terres de l’Ebre l’ha retransmes en directe. A Amposta, han volgut conservar la presencialitat amb la tradicional lectura del manifest a la plaça de l’Ajuntament.
Les activitats per reivindicar els drets de les dones han estat protagonistes, també, durant el cap de setmana. A la capital del Montsià, moltes han sortit a passejar juntes per un mateix objectiu: caminar tranquil·les de dia i de nit.
La pandèmia ha tingut pitjors conseqüències per a les dones que per als homes. La càrrega de responsabilitats i la pobresa han colpejat amb força el col·lectiu. Busquem solucions de la mà de Rosa Queral, doctora en pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.