Recuperar l’esperit de l’antic Consell Intercomarcal de les Terres de l’Ebre: el CITE. Aquesta és l’aposta estratègica d’Esquerra Republicana per a una millor governança del territori. Així es reconvertiria l’actual COPATE amb el nou òrgan, que tindria moltes més funcions que les estrictament mediambientals.
Florette construirà una nova nau a Tortosa. L’ampliació al polígon Industrial Catalunya Sud aportarà bones xifres al territori: una setantena de nous llocs de treball i una inversió de, gairebé, un milió d’euros.
El Govern de la Generalitat ja ha explicat al territori com desplegarà la fibra òptica per les quatre comarques. A finals del 2022, a les Terres de l’Ebre hi haurà 21 municipis més connectats a aquesta tecnologia i 15 polígons industrials.
El Parc Natural del Delta de l’Ebre registra un màxim històric: el d’ocells aquàtics hivernals. Espècies com el flamenc, especialment, són les que més a gust es troben en aquest hàbitat.
Deltebre crea un nou òrgan per a recollir les propostes sobre el futur del Delta de l’Ebre. El conformaran una quarantena de representants que transmetran les seves inquietuds a l’ajuntament.
Als esports, coneixerem un nou circuit de tenis, que s’ha creat al territori per a fomentar aquest esport entre els aficionats.
I a la cultura visitarem l’Espai Expositiu DeltArt, que ha inaugurat l’any amb dues exposicions molt oposades pel que fa a l’estil, però complementaries artísticament.