Les Terres de l’Ebre continuen clamant la igualtat entre dones i homes al territori. La bretxa salarial, l’erradicació de les violències masclistes i la visibilització del seu treball continuen sent només algunes de les assignatures pendents. Per això, avui, 8 de març, ‘reivindicació’ és la paraula que ens acompanyarà al llarg de tota la jornada: Dia Internacional de les Dones.
Els sindicats tornen a sortir al carrer en el marc d’aquest 8-M per a denunciar públicament la desigualtat. Canal Terres de l’Ebre hem seguit aquest matí les concentracions de Comissions Obreres, UGT, USOC i també la de CATAC-CTS IAC. A més, un acte a Amposta, el primer que s’organitza des del FabLab Terres de l’Ebre.
El Ple de Tortosa aprova cedir terrenys al Departament d’Educació per a construir el futur Institut Escola d’Hostaleria i Turisme de les Terres de l’Ebre. El terreny està ubicat al barri del Temple, molt prop del pont Tirant lo Blanc.
Continua l’oposició a la planta de compostatge de Santa Bàrbara. Les entitats AMEVESABA i GEPEC, amb l’assessorament jurídic d’INSTA, han presentat un recurs potestatiu de reposició contra la resolució de l’Ajuntament, que atorga la llicència municipal ambiental. A més, no descarten l’opció d’un recurs contenciós.
Móra d’Ebre és un altre municipi de les Terres de l’Ebre que s’ha sumat a una campanya per a afavorir el comerç local. Aquesta dinàmica ja és tendència, després de l’impacte de la pandèmia sobre els establiments.
Als esports coneixem a Lorena Puente, l’única dona que presideix un club de futbol a les Terres de l’Ebre.
I a la cultura visitarem una exposició que, ben segur, ens farà reflexionar a tots plegats: científiques invisibilitzades pels seus marits, companys o familiars homes.