Que el canvi climàtic ja està canviant les nostres vides és una de les conclusions a les quals ha arribat la jornada “Terres de l’Ebre: transformació econòmica de la mà de la natura i el benestar?”. És per això que els seus organitzadors, el Think Tank Terres de l’Ebre i l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre, han plantejat crear una agenda conjunta; per a posicionar el territori com a capdavanter en transició ecològica. De moment, al país, només hi ha tres iniciatives com aquesta.
La consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, ha anunciat la creació, als Jutjats d’Amposta, d’un espai d’acompanyament per a víctimes de violència de gènere. L’estan creant presos del Centre d’Iniciatives per a la Reinserció. Ciuró també ha visitat Ascó en una nova estada de la consellera a les Terres de l’Ebre.
L’actual alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, repetirà a les properes eleccions del 2023. El republicà creu que, a causa de la pandèmia, no s’han pogut acabar diversos projectes al municipi.
El Mas de la Coixa serà, a partir d’ara, la nova seu de l’associació l’Aube. La intenció és poder aprofitar l’espai, molt concorregut, per a aconseguir més visibilitat i per a dinamitzar l’entorn.
El cineasta Màrio Pons estrena a Roquetes la seva nova pel·lícula ‘L’espill’. El llargmetratge ja havia estat preestrenat als pobles protagonistes com l’Ampolla o Camarles. La intenció és ara, presentar-lo a festivals internacionals.
I demà arriba Sant Jordi i, per això, al final d’aquest informatiu, repassarem les propostes de cada municipi per la primera diada postpandèmica.