Tortosa dona el tret de sortida a ExpoEbre. Enguany, la fira té moltes novetats, com espais dedicats a la gastronomia i a la tecnologia. La 76a edició del certamen ja compta amb més estands que l’any 2019, concretament en són 205. Aquest dijous, la secretària d’Afers Econòmics i Fons Europeus, Matilde Villarroya, ha estat l’encarregada d’inaugurar-la.
El sector ebrenc de la mel calcula que perdrà la meitat de la producció a causa de la climatologia polaritzada dels darrers dies. La més perjudicada ha estat la varietat de romer, on les pèrdues podrien arribar fins als tres milions d’euros.
Tivenys celebrarà, per fi, la tan anunciada FirArrels. Ho farà del 6 al 8 de maig amb més de 15 expositors pels carrers, un escenari d’actes culturals i una zona gastronòmica. Enguany, el país homenatjat serà Romania.
La Cambra Arrossera del Montsià ha rebut un reconeixement europeu gràcies a ORYZITE, un substitut del plàstic fabricat per l’ens amb closca d’arròs. El producte es podria implementar, en un futur, en indústries d’automoció, logística, tèxtils, embalatges o mobles.
En aquest informatiu, coneixerem la proposta de Junts per Catalunya de reobrir l’oficina de la Seguretat Social de Móra d’Ebre i millorar les línies ferroviàries ebrenques.
També un nou canal de videoatenció a la ciutadania impulsat pel Departament de Serveis Digitals.
I a la cultura, ens acomiadarem amb la música del nou videoclip del grup Gebre: ‘Dos quarts de sis’.