Els pagesos vinculats al canal Xerta-Sénia continuen recollint adhesions per assegurar la viabilitat econòmica de la nova fase del projecte de regadiu prevista al terme municipal de Roquetes. Actualment, s’han compromès més de 400 hectàrees, aproximadament una tercera part de les 1.100 hectàrees projectades al municipi, amb l’objectiu d’arribar com a mínim a les dues terceres parts necessàries per a garantir l’equilibri financer del sistema.
En este context, l’Ajuntament de Roquetes i la comunitat de regants local han formalitzat un acord pel qual el consistori aportarà 20.000 euros per contractar una persona de suport administratiu que faciliti la tramitació de les altes i la gestió interna. La mesura pretén agilitzar el procés d’incorporació de finques al projecte.
La segona fase del regadiu, que donarà servei principalment a conreus d’oliveres i cítrics de la plana interior de Roquetes, podria iniciar les obres durant el primer trimestre de 2026, amb una durada estimada d’uns dos anys. Paral·lelament, la primera fase ja ha posat en funcionament 57 hectàrees als termes de Xerta i Aldover.
