El govern espanyol es mostra absolutament convençut que l’Estat acollirà una de les primeres gigafactories d’intel·ligència artificial de la Unió Europea. Este ambiciós projecte tecnològic, preveu l’establiment d’una doble seu: una se situarà a Móra la Nova, a la comarca de la Ribera d’Ebre, i l’altra a San Fernando de Henares, a Madrid. El ministeri competent destaca el bon rumb de les relacions institucionals per a tindre esta infraestructura d’alt rendiment.
L’anunci arriba coincidint amb l’aprovació d’una transferència de 300 milions d’euros destinats a l’Empresa Comuna d’Informàtica d’Alt Rendiment. Este organisme, ubicat a Luxemburg, és el responsable de gestionar les factories d’intel·ligència artificial i d’impulsar l’accés a estes grans instal·lacions a escala comunitària. Esta injecció econòmica és un requisit indispensable perquè el país puga competir directament en la cursa per centralitzar la infraestructura. Segons l’executiu, el projecte estratègic tindrà un impacte positiu en el desenvolupament tecnològic, potenciarà el teixit productiu i promourà la retenció de talent i capital humà.
