El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atés un total de vuit persones a les Terres de l’Ebre per diferents patologies i afectacions relacionades amb les altes temperatures. Este balanç assistencial comprén el període entre el 19 i el 24 de juny, coincidint amb els dies en què Protecció Civil de la Generalitat mantenia activada la fase d’alerta del pla Procicat per onada de calor en esta zona de la península.
Segons les dades facilitades pels serveis d’emergència, els símptomes han fet que el 75% dels afectats hagen requerit l’activació d’una ambulància per a ser traslladats posteriorment a un centre sanitari del territori. Per contra, el 25% restant dels pacients han sigut atesos a través del canal 061 Salut Respon, que oferix consells de salut i triatge mèdic. Les autoritats recorden la importància de mantindre una hidratació constant i evitar fer esforços de gran intensitat en les hores de màxima insolació per a tindre una millor protecció davant d’estos episodis climatològics complexos.
En paral·lel, el SEM ha confirmat que ja s’han realitzat tres assistències relacionades amb el bany a la regió des de l’inici oficial de la campanya d’estiu.
Amb este escenari, s’ha insistit a demanar la màxima col·laboració i prudència ciutadana als banyistes que acudixen tant a les platges del litoral com als rius, basses i piscines.
