L’Ajuntament de la Ràpita portarà a l’aprovació del ple ordinari de juny una modificació inicial del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) amb l’objectiu de facilitar la finalització d’edificis que van quedar inacabats o abandonats arran de la crisi immobiliària que va afectar el sector entre els anys 2004 i 2014.
La proposta urbanística permetrà que aquests immobles puguen adaptar-se, de manera excepcional i justificada, als requisits actuals d’habitabilitat, accessibilitat i seguretat, obrint la porta a la recuperació d’espais urbans que han romàs aturats durant anys.
L’alcalde de la Ràpita, Xavier Reverté, ha destacat que aquesta modificació representa un pas important per desencallar projectes residencials pendents i afavorir la disponibilitat d’habitatge al municipi. De fet, ha avançat que un d’estos edificis ha estat adquirit per una constructora i que, després de diversos tràmits, està ja a punt per a poder reprendre les obres i acabar-ne la construcció. L’objectiu és que la resta d’immobles en situació similar puguin seguir el mateix camí i incorporar-los al pla d’habitatge de la Generalitat.
Un altre dels punts destacats de la sessió plenària serà l’aprovació definitiva del projecte tècnic de renovació de la xarxa d’abastament d’aigua potable i clavegueram dels pisos de Pepo, una actuació llargament reivindicada pels veïns.
Les obres es desenvoluparan a l’entorn de l’avinguda del Codonyol i els carrers de València, Ulldecona i Vinaròs, i contemplen la substitució integral de les canonades existents i la construcció de nous ramals per millorar el servei.
El projecte compta amb un pressupost de 219.521,20 euros i pretén posar fi a una problemàtica històrica relacionada amb el subministrament d’aigua en aquesta zona del municipi.
El ple també donarà llum verda a la proposta de festius locals per a l’any 2027, que seran el 8 de setembre, festivitat de la Mare de Déu de la Ràpita, i l’11 d’octubre, data que substituirà Sant Jaume en coincidir aquesta celebració en diumenge.
A més, la corporació municipal formalitzarà el nomenament d’Emilio Pascual Cortés com a jutge de pau de la localitat, garantint així la continuïtat en el càrrec.
