Fa un mes que el paisatge verd que caracteritzava la Via Verda va canviar completament. L’incendi va calcinar arbres, matolls i fustes en un tram d’un quilòmetre i mig. El Consell Comarcal del Baix Ebre va actuar amb rapidesa, substituint tanques i mobiliari malmès, fet que va permetre recuperar la normalitat pocs dies després del foc. Les empreses turístiques solen treballar majoritàriament al tram entre Xerta i Horta de Sant Joan, que va quedar menys afectat per l’incendi i ha pogut mantenir l’activitat. Ferran Rosselló gestiona l’estació de Xerta.
Tot i el canvi de paisatge en alguns punts, els ciclistes no han deixat de recórrer un dels itineraris més emblemàtics de les Terres de l’Ebre. Ara, administracions i agents turístics coincideixen a remarcar la importància de mantenir i protegir este actiu natural, que continua atraient visitants malgrat les dificultats.
