La planificació logística per a l’esdeveniment astronòmic de l’any ja està en marxa. Les Terres de l’Ebre esperen l’arribada de més de 40.000 vehicles el pròxim 12 d’agost, coincidint amb la celebració de l’eclipsi solar. Esta xifra suposa un repte per a la xarxa viària de l’Ebre, especialment en un període de màxima afluència turística estiuenca. La mobilitat serà el factor clau de la jornada i el Govern de la Generalitat ja treballa en un dispositiu especial per a esponjar el trànsit i evitar el col·lapse de les artèries principals.
Segons les previsions, l’AP-7 serà la via que concentrarà el major volum de vehicles de llarg recorregut. D’altra banda, es preveu que l’A-7 absorbisca uns 4.000 vehicles per hora fins a l’alçada de l’Hospitalet de l’Infant. Per a gestionar esta allau, s’ha dissenyat una estratègia de distribució esglaonada que derivarà els visitants cap a municipis estratègics com l’Ampolla, l’Ametlla de Mar, Amposta o l’Aldea.
Dins d’este pla, l’Aldea es perfila com un dels punts més importants d’estacionament, amb una capacitat prevista per a 2.500 vehicles i 300 autocaravanes. En este sentit, la gestió de l’eclipsi estarà estretament lligada a l’activació del Pla Alfa. Les autoritats no descarten aplicar limitacions d’accés o tancaments puntuals en zones d’alta sensibilitat, especialment al Parc Natural dels Ports, si les condicions meteorològiques i el perill de foc ho fan necessari. L’objectiu final és permetre l’observació del fenomen astronòmic garantint la seguretat ciutadana i la preservació del patrimoni natural ebrenc.
