El debat electoral dels candidats ebrencs al 14 de febrer va ser un autèntic oasi de bones formes enmig de l’ambient de crispació que viu la política actualment. Els candidats i candidates de set dels partits que concorren a les eleccions, van tocar els grans temes de territori, com la sanitat, la transició energètica o el futur del delta. No hi va haver consens entre tots ells.
El debat estava organitzat per Canal Terres de l’Ebre, el Col·legi de Periodistes i Canal 21 Ebre i va tenir una audiència de 12MIL espectadors de mitjana. Va servir, sobretot, perquè els partits fixéssin les seves postures sobre els temes que preocupen a la ciutadania en una campanya on és més dificil que mai conèixer les seves propostes.
El Partit Demòcrata ha fet el seu acte central de campanya amb la seva candidata a la presidència, Àngels Chacón, que ha apel·lat als indecisos. La resta de partits han seguit aquest dimecres fent propostes en clau territorial: sanitat, educació, justícia o turisme han estat alguns dels temes que han posat sobre la taula.
La Fiscalia demana quatre anys de presó pel conductor de l’autobús que va provocar, ara fa cinc, la mort de 13 joves en bolcar a l’autopista AP-7. Se l’acusa d’haver atemptat contra la seguretat viària per conduir massa cansat.
Imputat l’exalcalde de Tivissa, Jordi Jardí per permetre els talls que diàriament es duien a terme a l’Avinguda Meridiana de Barcelona després de l’1 d’octubre. En declaracions a aquesta casa, l’actual director general d’Administració de Seguretat va defensar que ho feia per garantir el dret dels ciutadans a manifestar-se.
I avui coneixerem l’Aube, una nova associació a la Ribera d’Ebre que pretén crear, atenció, la primera escola de riu de Catalunya.