El Vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori del Govern, Jordi Puigneró ha confirmat este matí des del Port de les Cases d’Alcanar que ja s’han pogut restablir la majoria de serveis bàsics i s’ha netejat la xarxa de carreteres secundàries. Mentre, els esforços ara es centren en netejar els carrers.
Un total de 150 voluntaris han acudit a la zona afectada pels aiguats que dimecres van colpejar la costa del Montsià amb l’objectiu de pal·liar els efectes de la destrossa. Des del consistori canareu, han volgut agrair la solidaritat de la gent, i, asseguren, estan fent gestions perquè puguin arribar més interessats. Un bon exemple de compromís és el de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, qui ha acudit a Les Cases d’Alcanar amb un equip de 17 persones i una màquina netejadora a pressió.
Comencen a arribar les primeres valoracions econòmiques del les afectacions dels aiguats del Montsià i el Baix Ebre del dimecres. El municipi de Deltebre ha xifrat en 1.500.000€ els danys provocats pels forts aiguats. Des del consistori reclamen als ens supramunicipals una millor evacuació de les aigües a la població.
El delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre Albert Salvadó, juntament en Jesús Gómez, director dels Serveis Territorials d’Agricultura a les Terres de l’Ebre, han visitar les salines de la Trinitat a La Ràpita, una visita que es va centrar en els plans ambientals i projectes de futur de la zona.
El punt de vacunació d’Amposta accelera el ritme de vacunació, començant a vacunar sense cita prèvia a l’auditori de la capital del Montsià. Ara la campanya se centra en el curs escolar, on els majors de 12 anys han de vacunar-se i s’anima als joves que no tinguin la primera dosi a passar pel punt per a començar a immunitzar-se.