La Ràpita recorda l’1 d’octubre de 2017, com ja és tradició, a la plaça on, ara fa quatre anys, s’hi van protagonitzar les imatges més crues del referèndum d’autodeterminació. Hi han assistit membres de la corporació municipal, entre ells, Josep Caparrós i Albert Salvadó, imputats pels fets d’aquell dia. De fet, els parlaments han volgut recordar la repressió que Catalunya encara pateix des de llavors. Per això, Esquerra Republicana presentarà una moció a tots els ajuntaments en defensa dels encausats.
Dos-cents cinquanta establiments s’adhereixen als ‘Bons Tortosa’. A partir d’avui, tothom qui ho vulgui podrà beneficiar-se d’aquesta iniciativa amb descomptes que neixen de la voluntat de reactivar la roda de l’economia local després de l’impacte de la pandèmia.
L’Ajuntament de Flix vol recuperar la resclosa que connecta els dos trams de riu separats per la presa. Ho té difícil però, si ho aconsegueix, tot el trajecte català de l’Ebre serà navegable. De moment, la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre no els fa massa cas.
A la cultura coneixerem quin és l’acte estrella amb què Òmnium Cultural celebra el seu cinquantè aniversari a les Terres de l’Ebre.
I als esports, les prèvies del cap de setmana amb l’Ascó qui, tot i que ho té força complicat, buscarà retrobar-se amb la victòria.