Este dilluns 27 d’abril ha començat la solta d’aigües al delta de l’Ebre, que marca l’inici de la campanya de l’arròs. Els regants encaren la temporada amb unes perspectives molt positives pel que fa a la disponibilitat i la qualitat de l’aigua, ja que les reserves hídriques de la conca de l’Ebre es troben en un estat òptim després d’un hivern especialment plujós. Ara bé, els regants del marge esquerre inicien la campanya amb incertesa pels possibles efectes del temporal Oriana en les zones afectades per la intrusió d’aigua salada.
Des de la Comunitat de Regants de l’Esquerra de l’Ebre reconeixen que el temporal Oriana ha condicionat els preparatius de la campanya, ja que ha provocat retards en algunes inversions i també en els treballs de manteniment de la xarxa de regadiu.
Els regants admeten també que la campanya estarà marcada per l’increment del preu del gasoil, un factor que impacta directament en els costos de producció. Pel que fa a la sembra en sec, es manté la tendència a la baixa i s’estabilitza al voltant del 29% de la superfície.
La inundació dels camps s’ha iniciat aquest dilluns al marge esquerre, mentre que al marge dret el procés es fa de manera esglaonada. La planificació preveu que la solta comenci per la zona d’Illa de Riu a partir d’este 27 d’abril, que continue el dia 29 per la zona de reg de l’Illa de Buda i que arribi a la resta de sectors a partir del 4 de maig.
